Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Primeur: supermarktketen Delhaize en chef-kok Seppe Nobels lanceren eerste kookboek met Nutri-Score
Terug
Beter eten

Primeur: supermarktketen Delhaize en chef-kok Seppe Nobels lanceren eerste kookboek met Nutri-Score

Vrijdag 8 januari 2021

Brussel – Delhaize en Seppe Nobels, de chef van Graanmarkt 13, ​ komen met een primeur en lanceren samen het eerste kookboek met Nutri-Score. Op die manier wordt het voedingslabel nog meer geïntegreerd in het dagelijks leven van de Belg. Het kookboek is een selectie van 450 alledaagse en eenvoudige gerechten van de hand van Seppe Nobels en krijgen elk een specifieke Nutri-Score. Delhaize zal het boek exclusief in de retail verkopen.

Zelf koken en een grote focus op evenwichtige voeding – het zijn twee van de meest opmerkelijke trends die we in 2020 door de pandemie konden detecteren. En laat Delhaize nu net toevallig een primeur hebben die deze twee elementen combineert: het eerste kookboek met een Nutri-Score voor elk recept. Culinair en creatief brein achter dit initiatief is Seppe Nobels, chef van het Antwerps restaurant Graanmarkt 13. Het boek bevat 450 recepten waarbij voor elk gerecht de Nutri-Score werd berekend. Zowel soepen, voorgerechten, hoofdschotels als desserts komen aan bod. Een selectie van gerechten met Nutri-Score A en B zullen ook digitaal beschikbaar zijn op delhaize.be.

“Het is altijd al mijn ambitie geweest om een kookboek te lanceren dat alle dagdagelijkse klassiekers zou omvatten. Door het simpel te houden blijft het koken toegankelijk voor jong en oud. En door het feit dat elk gerecht een Nutri-Score krijgt, kan het ook dienen als hulpmiddel om evenwichtig te koken. Zelf koken en samen eten zijn meer dan ooit cruciaal in deze uitzonderlijke tijden. Ik hoop dat dit boek daar dan ook een steentje kan toe bijdragen”, zegt een trotse Seppe Nobels.

Nutri-Score

Met deze primeur zet Delhaize nog een stap verder in het integreren van Nutri-Score in het dagelijkse leven. Al meer dan twee jaar geleden lanceerde Delhaize als eerste supermarkt het voedingslabel Nutri-Score in haar winkels. Vandaag de dag hebben alle producten een Nutri-Score, worden speciale promoties gelanceerd op Nutri-Score A en B producten, worden bepaalde producten geherformuleerd om ze gezonder te maken én kunnen klanten permanent tot 15% korting krijgen op Nutri-Score A en B producten door het gebruik van de Superpluskaart. Het is duidelijk dat Nutri-Score een centrale plaats heeft gekregen binnen de strategie van Delhaize.

Het boek zal vanaf 12 januari in de Delhaize supermarkten en AD Delhaizes te vinden zijn en kost 45 euro. Klanten die bij de aankoop van het boek hun Superplus kaart tonen krijgen een korting van 10%.

Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager

Delhaize De Leeuw

In november 2020 telt het netwerk van Delhaize Le Lion/De Leeuw maar liefst 816 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize en Shop& Go) in België en Luxemburg kan er een unieke winkelervaring en een hoogstaande dienstverlening worden aangeboden. Klanten kunnen ook online winkelen via www.delhaize.be en hun producten afhalen bij de ophaalpunten of thuis laten bezorgen. Delhaize biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 20.000 kwaliteitsproducten aan. Dankzij zijn 8 huismerken (365, Delhaize, Taste of Inspirations, Delhaize Bio, Delhaize Extra, Delhaize Eco, Delhaize No Gluten & Delhaize Veggie) kan Delhaize aan alle noden van de klanten voldoen. Delhaize heeft een marktaandeel van 24,2%* in België en telt meer dan 32.000 medewerkers. Delhaize Le Lion / De Leeuw maakt deel uit van Ahold Delhaize, een internationale distributiegroep die actief is in 10 landen met ongeveer 380.000 werknemers. Het netwerk van Ahold Delhaize telt bijna 7.000 winkels, waar wekelijks bijna 54 miljoen klanten hun boodschappen doen. *Bron AC Nielsen