Iedere donderdag nieuwe promoties
Jouw boodschappen, altijd en overal
Gratis ophalen in de winkel vanaf €150
Bezorgd tot aan je voordeur van 7u tot 21u
Gepersonaliseerde voordelen met je SuperPlus-kaart
Stijging van 35% bij het chocoladeassortiment "Original Happiness" van Delicata en 240% bij het koffiemerk Latitude 28
Terug
Beter eten

Stijging van 35% bij het chocoladeassortiment "Original Happiness" van Delicata en 240% bij het koffiemerk Latitude 28

Delhaize is de ideale retailer voor liefhebbers van koffie en chocolade dankzij haar ruime aanbod en heerlijke combinaties

Brussel (28 januari 2021) - Delhaize weet dat een groot deel van haar klanten koffie- en chocoladeliefhebbers zijn. Daarom communiceert het bedrijf over haar duurzame en exclusieve merken, namelijk Delicata, een premium chocolademerk, en Latitude 28, een uitmuntend koffiemerk. Zij hebben samengewerkt om ideale en heerlijke foodpairingcombinaties voor koffie en chocolade aan te bieden. In de toekomst zal Delhaize haar klanten inspireren met nieuwe combinaties en promoties voor beide merken.

Delicata en Latitude 28: duurzame premiummerken

Toen Delhaize Delicata en Latitude 28 in 2018 en 2019 invoerde, overtuigden de twee merken de klanten al meteen. De volumes voor het gamma "Original Happiness" van Delicata zijn in 2020 met 35% gestegen ten opzichte van 8% voor de categorie chocolade in het algemeen. Ook de verkoop voor Latitude 28 is tussen eind 2019 en eind 2020 verdrievoudigd.

Delicata, premium chocolademerk, heeft een UTZ- en RainForest Alliance-certificaat. Het merk nam ook de 5 principes van Tony ’s Chocolonely over: de bonen zijn traceerbaar, het merk werkt samen met democratisch georganiseerde coöperatieven, de boeren krijgen een fatsoenlijk inkomen en kunnen minstens 5 jaar samenwerken met het merk, dat de boeren tenslotte een premie aanbiedt zodat ze hun productiviteit kunnen verbeteren.

Latitude 28 biedt een CO2-neutrale en fairtraidekoffie van topkwaliteit aan dankzij de compensatie van de ecologische voetafdruk. Het merk werkt rechtstreeks samen met lokale en duurzame coöperatieven die de koffie met de hand plukken en die zich inzetten om de diversiteit van de koffie te behouden. Latitude 28 wil met haar merk niet alleen kwaliteitskoffie maar ook ervaringen aanbieden, waardoor de klant de verschillende smaken en de rijkdom van koffie kan ontdekken. De koffie wordt gemalen of in bonen verkocht, maar zal tegen het einde van het jaar ook verkrijgbaar zijn in recycleerbare capsules en pads om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de koffiemachines van haar klanten.

Foodpairingcombinaties om de smaak te boosten

Delhaize zet regelmatig haar foodpairingcombinaties in de kijker via haar verschillende communicatiekanalen, bijvoorbeeld in de winkels, in haar magazine of op haar website. Deze keer bundelen Latitude 28 en Delicata hun krachten om samen met een koffiedeskundige hun klanten perfecte koffie- en chocoladecombinaties aan te bieden.

  • Latitude 28 Lungo met Delicata Dark Peru 64% chocolade

Wanneer je de zachte en romige nasmaak van deze koffie met deze zachte en fruitige chocolade mengt, krijg je een uitzonderlijk smakenpalet. Ideaal voor mensen die houden van zachte en lichte smaken.

  • Latitude 28 Indonesia met de Delicata Costa Rica 71% chocolade

Deze sterke en kruidige koffie, afkomstig van het vulkanische eiland Sumatra, heeft een aardse smaak met ondertonen van zwarte chocolade. Dit gaat perfect samen met de chocoladevariant Costa Rica 71%, die gekenmerkt wordt door een sterke cacaosmaak.

  • Latitude 28 Guatemala met de Delicata Extra Dark 85% chocolade

De chocolade Extra Dark, die sterk maar tegelijkertijd ook romig en zacht is, is heerlijk bij de koffievariant Guatemala, die met zijn complexe maar frisse smaak de verschillende smaken in de mond in evenwicht brengt.

Al deze producten zijn verkrijgbaar in de Delhaize-winkels of online op www.delhaize.be.


Roel Dekelver
Roel Dekelver Director Communications & Stakeholder Management
Karima Ghozzi
Karima Ghozzi External Communications Manager