Wijzigingen in directiecomité Delhaize

Wijzigingen in directiecomité Delhaize

Brussel - Delhaize kondigt wijzigingen aan in haar directiecomité.

Hadewych Vermunt, huidig CFO van Delhaize, beëindigt haar mandaat en zal in juni 2024 het bedrijf verlaten.

“Namens Delhaize wil ik Hadewych bedanken voor haar engagement en de bijdrage tot onze resultaten in de voorbije jaren. Ik wens haar ook veel succes in haar nieuwe uitdaging”, zegt CEO van Delhaize Xavier Piesvaux.

Met het vertrek van Hadewych Vermunt worden een aantal verantwoordelijkheden in het directiecomité verschoven met het oog op maximale efficiëntie.

Vanaf 22 april 2024 ziet de samenstelling van het directiecomité er als volgt uit:

• Xavier Piesvaux – CEO Delhaize
  • Illya Van den Borre – SVP Human Resources & Corporate Affairs
  • Alexandros Boussis – SVP Commerce & Marketing
  • Johan Ideler – SVP Logistics & Supply Chain
  • Fatma Keskin – VP Legal, Quality & Compliance
  • Chloë Thoelen, tot nu SVP Strategy, E-commerce, Data & Business development, wordt CFO en blijft ook verantwoordelijk voor Strategy. Zo wordt ze dus Chief Finance & Strategy Officer.
“Chloë kent de Belgische retailmarkt als geen ander en heeft daarmee het ideale profiel om een nieuwe dimensie te brengen in het succesvolle affiliatemodel ​ van Delhaize”, geeft Xavier Piesvaux aan. ​
  • Sébastien Cools, CIO Delhaize, neemt bovenop zijn huidige functie ook de verantwoordelijkheid voor E-commerce en Datatech.
“Door de verantwoordelijkheid voor onze online operaties te combineren met die voor de technologische expertise, kan Sébastien impactvol bijdragen aan de aangekondigde ambitie van Delhaize om haar leiderspositie in de Belgische thuisleveringsmarkt te versterken”, aldus Xavier Piesvaux.
  • Raffael Li Preti, tot nu SVP Retail Operations, neemt ook de leiding over de departementen Real Estate & Expansion en Affiliates Partnership. Hij wordt zo SVP Sales Operations.
“Het is logisch dat Raffael het volledige 360 graden-beheer van het netwerk van aangesloten winkels van Delhaize op zich neemt. ​ Zo kunnen we heel efficiënt en duurzaam de rendabiliteit van de meer dan 800 winkels in het Belgisch-Luxemburgse netwerk verder ontwikkelen. Op die manier zullen we de beste retailpartner op de markt zijn en blijven”, legt Xavier Piesvaux verder uit.
“Ik kijk er echt naar uit om met dit directiecomité onze strategie verder uit te voeren en daarbij de beleving van onze medewerkers én van onze klanten meer dan ooit centraal te plaatsen. Dankzij deze aanpassingen in onze organisatie staan we nog sterker om de positie van Delhaize als essentiële speler op de retailmarkt in België en Luxemburg te bestendigen”, besluit CEO van Delhaize Xavier Piesvaux.